Open Menu
Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática
Ir para o conteúdo principal
Ir para o menu de navegação principal
Ir para a edição atual
Ir pro rodapé
Números
Atual
Anteriores
Sobre a RIPEM
Apresentação
Equipe Editorial
Notícias
Histórico
Contato
Políticas
Acesso Aberto
Antiplágio
Arquivamento
Direitos Autorais
Equidade
Ética e Boas Práticas na Publicação
Privacidade
Retratação
Taxas
Indexadores
Submissões
Buscar
Buscar
Cadastro
Acesso
Buscar
Buscar
Edição Atual
v. 13 n. 4 (2023): set./dez.
Publicado:
2023-09-01
Artigos
Professional learning tasks and mathematical knowledge involving the algebraic structure of Groups: an experience in the degree in Mathematics teaching
Vania Batista Flose Jardim, Marcia Aguiar, Alessandro Jacques Ribeiro
1-21
PDF (English)
PDF
Don't memorize theorem proofs! The Modern Geometry of Osvaldo Sangiorgi
Ana Paula Jahn, Maria Célia Leme da Silva
1-19
PDF (English)
PDF
Relationships between understanding and solving word problems of multiplicative structure
Leidy Johana Peralta Marín, Alina Galvão Spinillo, Sintria Labres Lautert
1-16
PDF (English)
PDF
Ostensive didactic memory in the teaching practice of a Mathematics teacher in the context of the didactic milieu of a revision lesson
Hercio da Silva Ferreira, José Messildo Viana Nunes, José Carlos de Souza Pereira
1-18
PDF (English)
PDF
Entrelaces entre el discurso matemático y la Educación Matemática Crítica: revelando las relaciones entre el uso de palabras y backgrounds sociales en la resolución de problemas
Rosângela Fernandes de Lima, Ronaldo Barros Ripardo
1-18
PDF (Español (España))
PDF
The mobilization of emotions, moral commitment, and political commitment as dimensions of the movement for the constitution of the professional identity of prospective Mathematics teachers: the Supervised Teaching Practice
Paulo Henrique Rodrigues, Márcia Cristina de Costa Trindade Cyrino
1-19
PDF (English)
PDF
Enfoque funcional en early algebra en las aulas brasileñas: ¿De dónde partimos?
Sandra Magina, Marta Molina
1-17
PDF (Español (España))
Ka ríba tí ye: entre vivências e aprendizagens experienciais na docência em Matemática
André Ricardo Lucas Vieira, Fabrício Oliveira da Silva
1-17
PDF
The conceptions of teacher education of the PIBID Mathematics initiation scholarship students at UFF: a cohesive analysis with the use of CHIC
Fabiano dos Santos Souza, Cileda de Queiroz e Silva Coutinho
1-21
PDF (English)
PDF
Weaving reflections on critical awareness and the choice of Mathematics textbook
Ana Paula Perovano, Rúbia Barcelos Amaral, Lucas Carato Mazzi
1-18
PDF (English)
PDF
Dispositivos móveis no ensino de Geometria Espacial na perspectiva da mobilidade da aprendizagem
Érika Cruz Silva, Marli Regina dos Santos
1-17
PDF
A study on the identity of teacher educators: traits revealed by a Mathematics preceptor of the Pedagogical Residency Program
Robson Alves Faria, Douglas da Silva Tinti
1-16
PDF (English)
PDF
The anthropological theory of the didactic as a methodological proposal to analyze digital resources
Matheus Souza de Almeida, Elisângela Bastos de Mélo Espíndola
1-16
PDF (English)
PDF
O uso da Sequência Fedathi na formação continuada de pedagogos para o desenvolvimento do pensamento algébrico
Antonio Marcelo Bezerra, Maria José Costa dos Santos, Thalita Castro de Sousa
1-17
PDF
Ver Todas as Edições
Idioma
English
Português (Brasil)
Español (España)
Principais Indexadores
RIPEM é editada por
Informações
Para Leitores
Para Autores
Para Bibliotecários
Contador